Hockeykväll och planering

Sitter med lurarna på, hemma i värmen. Lyssnar på HV71 - MoDo hemma via http://www.sr.se/radiosporten men ute blåser det, regnet hänger i luften och det var mörkt vid 19.15. Det är stunder som den här som man börjar drömma sig bort mot framtida projekt.

Som till exempel;

1: Abborrfisket i Kalmar sund/Hossmoån.

Med potential på abborre över 2 kilo, braxar på 5+ kilo, fin öring, you name it. Verkar vara ett stabilt FVO också, det ska man alltid premiera.

2: En Norge-resa.

Jag måste ta mig upp till nordligaste Norge någon gång i mitt liv. Enorm torsk, långa, sej, hälleflundra, vad som helst. 50% för fisket, 50% för att det verkar vara så otroligt vackert där uppe. OK, nu ljög jag, det är nog 94% för fiskets skull, men man kan ju njuta av två saker samtidigt.. eller?

3: Gösfiske i Rusken med någon som kan det...

Inte för att dom på Fiskejournalen inte kunde fiska gös, men vi hade jävligt taskiga förhållanden när vi gjorde ett försök... Jag måste lyfta mitt pinsamma PB på 2.87, det skäms jag nästan för...

4: Rödingfiske på Vättern

Med flytten upp till Jönköping från Karlskrona fick jag som bonus möjligheten att fiska röding 150 meter från köket. Det är skamligt uselt att jag inte fiskat någonting i Vättern sen jag flyttade upp i maj 2007.

5: Sikmete i Karlskrona

Enligt säkra källor går visst siken in i Lyckebyån framåt vårkanten för att göra småsikar, då borde man stå utanför och fiska efter dom, så klart! Allt med moderation.

6: Havsöringsfiske/Rudamete på Gotland

På Gotland har jag bara varit en gång. Och då cyklade vi typ hela tiden. Det skulle jag inte göra vid ett ombesök, det är liksom inte ens värt att försöka... Däremot skulle jag åka till kalkstränderna i norr och nöta havsöring, eller meta ruda i den där lilla sjön... Kanske bada lite också.

7: Sist, men inte minst; lakemete med grabbarna i ELDG. Det ser jag verkligen fram emot.



Kommentarer
Postat av: Christian *tintin* Johansson

Åh nummer 7 ja, det ska bli riktigt trevligt.



1,3 o 4 är också något man vill göra.



Själv köpte jag matchen och tittade på den streamad. Riktigt bra bild var det, Surt bara att det kostar en hundring :( så det gör man inte allt för ofta.

2009-09-28 @ 21:27:22
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/
Postat av: Peter

När vi åkte till söröya förra året planerade ja att sova resan upp så ja va utvilad för fisket.. Slutade med att ja va vaken närmare 40 h.... Otroligt vackert. Laxar hoppandes oavbrutet i altaälven som man åker jämte med bussen en längre sträcka.. Glaciär att titta på vid en pissepaus, Själmordsrenar bakom nästan varje kurva som busschaufför Ragnar tutadr ursinnigt på mm mm. Tror du kommer höja iallafall non % på naturupplevelsen efter din resa :)



Innehållsförtäckningar på korvar mm brukar ju va typ 125% kött så ja tror fiskeupplevelse 100% å natur 25% :D

2009-09-28 @ 22:42:15
URL: http://teammoonshine.blogg.se/
Postat av: Peter S

Peter: jag ger dig en flaska whiskey om du hjälper mig guida upp en ordentlig gös.. :)

2009-09-29 @ 06:16:03
Postat av: Peter

Packat klart om 5 min! Hämtar du mig då så ja kan dricka ur den på vägen? :)



2009-09-29 @ 09:34:37
URL: http://teammoonshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0