Lite fler målsättningar

I och med att man är så sjukt bra så får man ju sätta upp ett par tre målsättningar till ;)

Jag vill testa efter lite större sarv häromkring i trakterna, och det måste finnas något idvatten i närheten. Braxen finns fortfarande med på mina listor; jag vill komma åt dasslocken i Rocksjön som jag vet håller grov fisk. Harrfisket i Vättern hade inte varit dumt heller, men det är nog ett sånt där idiotfiske som man kan bli precis dum i huvudet av, nöta 1000 timmar innan ett hugg är aldrig kul.

Det blir ett besök i Hossmoån/Kalmar sund innan året är över också, jag är inte helt nöjd över årets abborrfiske, tror man hade kunnat göra mycket mer där.


Vi satt och funderade på om man skulle göra upp ett litet schema till nästa års fiske;

Mellan januari och mars fiskar man lake och gädda. När gäddan börjar leka i slutet på mars/april går man över på mört, när mörten börjar leka i maj nån gång siktar man på sutare, braxen. När dom i sin tur börjar leka kan man gå över på gös och abborre, början av juni. Här kan man satsa på lite karp också. I slutet av juli får man gå på ålmete, mer intensivt gösmete. Augusti september ger sista sutarchanserna för året, plus färna och idfiske. Oktober, november blir nog uteslutande gädda, december sätter laken igång förhoppningsvis.

Mjo, ser la vettigt ut. :)

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vi satt och funderade???.... Ett schema??... Jaaadu PetRRRrrr ;) Du kommer passa fint i HLK's trånga korridorer. Det enda vettiga de där "lärarstuderande" sysslar med är klipp & klister och kanske ett och annat nattligt dopp i ett kvinnligt "hemsläp" som förstås också är "lärarstuderande" Det blir ju kul! Då får du byta färg på overallens ena ben så alla vet att du fått komma till ;) HLK's overaller är förresten fulast. Tacka vet jag JTH's gula

2009-09-28 @ 15:27:08
URL: http://promisedland.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Pungen

Mina overall-dagar är över sedan länge, men jag vet av erfarenhet att hi-lifarna inte kan varken hantera spriten eller pimpelspöt innanför deras nerkissade overallunderdel.



Tyst med dig, pöjk. :D

2009-09-28 @ 16:39:53
Postat av: Peter

Ja kör enligt ditt schema! Men ja fiskar allt alla månader istället :)



Viktigaste av allt är ju ålen i samband med gäddleken ;)

2009-09-28 @ 17:13:10
URL: http://teammoonshine.blogg.se/
Postat av: Peter S

Klart att man kan fiska allt samtidigt, men jag tänkte mer i och med Småländskan, om man fokuserar sitt fiske efter arten som passar bäst just då så blir det väl liksom toppen? :)

2009-09-28 @ 17:50:14
Postat av: emilh

Du glömde färna på våren :) Såg ut som ett riktigt fin palnering som täcker dom mesta arterna .

2009-09-28 @ 21:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0