Litet pass vid Munksjön

Satte mig ikväll efter jobbet vid Munksjön för att försöka mig på nåt jag inte provat innan. En flytande göswobbler, 50 cm lång tafs med ett 20 grams Catherine-sänke på. Effekten? En jiggande wobbler. Såg riktigt coolt ut, och det lär ju garanterat ge fisk, men jag satte riggen i strandkanten och fick inte loss skräpet. Skitsamma, det ska jag prova igen i vilket fall som helst.

När jag satt och feedermetade som vanligt snurrade det runt en Buster L på sjön som jag såg la massvis med nät, säkert 15-20 stycken. När dom kom i närheten började dom tjöta lite och det visade sig att det var ett par killar som provfiskade vattnen åt kommunen. Dom var väldigt förvirrade då deras företag brukade göra provfiskningar regelbundet, men den här gången stämde inte riktigt GPS-koordinaterna. På bästa grundfladen där gösen stod och lekte för några år sen, och som fungerade som en liten barnkammare/skafferi för abborren finns det numer några hundra tusen ton muddermassor och sten. Ovanpå alltihop byggs det ett konserthus. De hade fått höra att länsstyrelsens provfiskningar förra året inte hade gett -en enda gös- under fyra provfisken i augusti... Kan det hänga ihop? Kan det det?

Jag fick i alla fall tag på lite betesfisk till ålmete/lakefisket i vinter, så nu gäller det bara att Mange, Tintin och Martin får tummen ur och hänger med ner till Bondstorpasjön :)

Kommentarer
Postat av: Andrei

Du laddar redan med betesfisk? jag har ju inte ens börjat fiska ordentligt denna sesång!

2009-09-07 @ 23:49:22
Postat av: Peter Sjölander

jag gör av med mycket betesfisk när jag fiskar, tycker det känns vettigare att ladda upp i tid. framme i november känns det nog måttligt kul att sitta bakom feederspöt i en brassestol...

2009-09-08 @ 06:17:18
Postat av: Magnus

Jag ställer så snart jag ´är frisk igen!!!

2009-09-08 @ 19:32:29
Postat av: Christian *tintin* Johansson



Gädda/Abborre är något som jag hellre lägger tid på :P

Ålmete var kul dock, fast så roligt tycker jag inte det var.



Något pass skulle ju inte vara fel att lägga så klart, fiske är (nästan) alltid roligt, ål, gädda, abborre, lake, mört eller vad det nu är man väljer att fiska.

2009-09-10 @ 00:20:39
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hur kan du tycka att ålfiske är tråkigt när du älskar lakfiske? Är ju i princip samma slags fiske förutom att ålen kämpar bra och att man slipper frysa ;)

2009-09-11 @ 18:42:54
Postat av: Peter Sjölander

Det kan man ju fråga sig lite ;)

2009-09-18 @ 15:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0