Abstinens, återigen...

Dom fattiga uppdateringarna beror på ett fattigt fiske för tillfället. Tack vare veckans bedrifter på arbeit fick jag säga nejtack till bompass på Domsands isar i tisdags. Fisen och Raggarn var visst ute och borrade lake, men gick bet.

I helgen borde jag nog försöka ta mig ut någonstans bara på ren vilja, men jag kollade just vädret på yr... -18 på lördag, söndag landar det runt -7. Det blir nog finers det. En flytoverallmysdag på isen? Fotogenvärmare någon?

Såhär i grisvädrets tider får man ju utstå en del misär vädermässigt, frågan är hur länge man orkar hålla på med isfisket utan att det blir riktigt gammalt; hur gör ni uppe i norr egentligen? Vi sörlänningar är ju liksom inte vana vid att termometern visar blåa siffror ens i mitten av vintern, detta är nog den längsta "riktiga" vintern med snö och is som jag varit med om på många år.

Av någon sjukt smärtsam anledning har jag otroligt svårt att inte föreställa mig en vårdag i början av april, sittandes i gummibåten utanför en het vassvik vid någon sjö, tidigt på morgonen, dagg i luften, ljudet av fluglinan som skjuter genom öglorna...

Sen tittade jag ut genom fönstret. Snöfall. -2 grader. Bilen är helt igenfrusen. Åtta timmars arbetsdag.

FAAAAN!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Här var det deppigt! Du behöver fylla på med mer SPÄCK å FLÄSK. Det finns en genväg och den heter ÖÖÖÖÖLL!!

Jag får vänta in nästa helg efter denna! Då jeflar...

2010-01-28 @ 08:18:14
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Peter

Håller med föregående talare........

2010-01-28 @ 23:21:55
URL: http://teammoonshine.blogg.se/
Postat av: Fondan

Hör av dig om abstinensen blir för stark :)

Vi är om inte annat garanterat ute på isen och skottar hockeyplanen både lö & sö. Ismete, angel eller pimpel är alltid välkomna avbrott...

2010-01-29 @ 20:47:34
URL: http://www.fondelius.se
Postat av: Christian *tintin* Johansson

Ja det är bara att höra av dig hit också Peter

Har inte varit ute på ett bra tag nu

2010-01-29 @ 22:45:17
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0