Testfiske på Ramsjön

Kvällen har spenderats vid Ramsjön bakom ett par tre ismetespön och en kaffekopp. Ingen fisk ville sig riktigt idag, lågtryck och elände, men det var skönt att komma ut för det. Just ikväll bestod bemanningen på isen av Tintin, Mange och undertecknad, och det mest spännande som hände på hela kvällen var väl egentligen att jag insåg att mörten på min rigg inte fanns kvar när jag plockade upp prylarna för att åka hem. Det finns få saker jag hatar så mycket som när man har fiskat utan bete på kroken, för man vet inte hur länge det har varit renplockat eller varför man missade hugget från början. Till nästa ispass MÅSTE jag ha någon lösning på problemet med isbildning i hålet, det blir i praktiken omöjligt att registrera ett hugg när linan har frusit fast.

Peter, den nytillkomna medlemmen i nybildade SG Bottenhugg har ju såklart en finurlig lösning på problemet med en slangstump som löper på huvudlinan och flyter i pimpelhålet, slangen fyller man sen med K-sprit eller liknande, istället för att behöva fylla ett helt pimpelhål med dom värdefulla dropparna...

Funderar på att ta en runda ner till Kåvasjön eller något annat vatten i morgon, abstinensen efter spögung fortsätter med ohejdad kraft.

Lite bilder blev det som vanligt ikväll;


I snålblåsten gör man bäst i att bylta på sig rejält...


Bilderna fångar inte kylan riktigt rättvist, men jag lovar, det var kallt..


Helt oredigerad bild, kontraster...


Kommentarer
Postat av: Magnus

Åhhh, Mysigt!

2010-01-11 @ 07:51:18
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0